In daa Salong!

Tjohej!
Sorry för att jag inte bloggat i veckan, kände att skolan fångade mitt intresse istället!
Hur har första veckan varit då?
Jo, helt underbar! Min klass är sjukt bra, jag trivs som bara den. Måste erkänna att jag var orolig innan skolan började hur klassen skulle vara, men den var bättre än jag trodde! Sjukt nöjd!
Blev mest information i måndags, då uppropet ägde rum. Men i tisdags var det dags för vanliga lektioner. Har skapligt chill schema, kommer vara i salongen två gånger i veckan, måndagar och fredagar. (För er som inte vet, går jag hantverk-frisör)
Så idag var vi alltså i salongen för första gången. Var enormt spänd och uppspelt när jag kom dit i morse, var först där dessutom, om man bortser från lärarna. Men bara några minuter senare kom Monica, så hon och jag satt och snackade en hel del, innan resten kom. Fick en hel del information och så där, men sen fick vi äntligen våra efterlängtade frisör-set + dockan vi ska använda!

Så vi fick börja med att tvätta dockans hår, schamponera och balsamera, sedan fick vi göra lite vad vi ville, förutom att klippa. Jag testade lite alla möjliga uppsättningar, bland annat denna:
Inte de bästa bilderna, inte heller någon avanserad uppsättning. Gjorde inbakadeflätor (funkar även med utbakad) som en 'krans' runt huvudet. 
När klockan närmade sig halv 4 var det tyvärr dags att avsluta, plocka ihop osv. Lite trist, men vi ska ju tillbaka dit på måndag igen!
Det var nog allt för nu, borde nog börja blogga oftare haha :)
Ha det bra,
Puss/J

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkar ha haft det awesome dude! :)) Happy for you! Får va någon gång också, puss på dig!

§§§

2011-08-26 @ 22:05:28
URL: http://mariahjartalondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0